فال

قالب وبلاگ

قالب وبلاگ

اس ام اس عاشقانه

چه می شود اگر در شبه جزیره کره، جنگی در بگیرد؟
 
Gold Sky
IT&TECHNOLOGY
جمعه 13 ارديبهشت 1392برچسب:, :: 10:6 ::  نويسنده : Amin & Reza

چنین جنگی می تواند به شکل مستقیم و محسوس، تولید دستگاه های الکترونیکی از جمله تبلت ها و تلفن های هوشمند را به مخاطره بیندازد، زیرا حجم عظیمی از قطعات کلیدی این محصولات هم اکنون در کره جنوبی تولید می شود.

در صورت بروز این درگیری غیر محتمل، بسیاری از شرکت هایی که با برند خود تبلت و تلفن به بازار می فرستند، در تامین قطعات مورد نیاز به مشکل جدی بر خواهند خورد زیرا غول های کره جنوبی یعنی SK Hynix، ال جی و سامسونگ جزو تامین کنندگان اصلی زنجیره تولید آنها هستند.

یک سکته ناشی از چنین جنگی می تواند صد ها میلیون تلفن و ده ها میلیون تبلت و کامپیوتر را با تاخیر در تولید مواجه کند.

  قطعات. سامسونگ و SK Hynix در سال 2012 معادل 66% از درآمد تولید DRAM مربوط به تلفن های هوشمند، تبلت ها و کامپیوتر های شخصی را به جیب زدند. نیمی از DRAM تولیدی دنیا از کره جنوبی می آید.

حافظه های NAND flash هم که دیگر برای شما آشنا هستند و در تلفن ها و تبلت ها جا خوش کرده اند. حدس بزنید چه! 75 درصد ناند فلش تولیدی جهان از کره جنوبی می آید، جایی که سامسونگ و SK Hynix معادل 48 درصد درآمد سال گذشته این صنعت را به جیب زده اند.

و اما برسیم به قُل سوم، ال جی، که در کنار سامسونگ جزو تولیدکننده های اصلی LCD در دنیای است. 49.6 درصد از پنل های "قطع بزرگ" ال سی دی در فصل پایانی سال 2012 را این دو شرکت راهی بازار کرده اند. در ضمن، 70 درصد پنل های نمایشی تولید شده برای تبلت ها نیز از کره جنوبی می آید.

• DRAM و حافظه NAND دو موردی هستند که تولید آنها به راحتی یا به سرعت قابل جایگزینی توسط کشورهای دیگر "نیست" و در مورد LCD ها هم، از آنجایی که در حال حاضر کارخانه ها با حداکثر ظرفیت در حال تولید هستند، در کوتاه مدت مشکلی بروز نخواهد کرد ولی اثرات جانبی در بلند مدت بر این حوزه هم وارد می شوند.

  قشون اندرویدی. گذشته از صنعت تامین قطعه، ال جی و سامسونگ دو تا از بازیگران اصلی بازار موبایل هستند که دومی در سال 2013 نزدیک به 320 میلیون تلفن هوشمند تولید خواهد کرد و اولی نیز برای تولید 50 میلیون تلفن هوشمند برنامه ریزی کرده. سامسونگ در بازار تبلت ها هم نقش مهمی ایفا می کند و با مدل های متعدد توانسته سهم خود را به سرعت و شتابان افزایش دهد.

اما اگر چه اثرات اصلی یک جنگ احتمالی در شبه جزیره کره به بخش تامین قطعه وارد خواهد شد، ولی ضربه بلندمدت تری هم به بخش های تحقیق و توسعه، بازاریابی و ... وارد می آید که به راحتی قابل جبران نیست. فقط نزدیک بودن مقر این شرکت ها به مرز کره شمالی را در نظر بگیرید و اینکه احتمال صدمه به آنها کم نیست زیرا در چشم "چشم بادامی های آن سوی مرز" نقاط استراتژیک خاک دشمن تلقی می شوند.

• مقر سامسونگ و ال جی در سئول واقع است و مقر SK Hynix فقط 48 کیلومتر تا مرز فاصله دارد.

  و سایرین. اگر درگیری به درازا بینجامد، کاهش قطعات تولیدی و صادراتی می تواند به دیگر شرکت ها هم صدمه وارد کند و تولیدات غیر اندرویدی، نظیر محصولات اپل و شرکت های وابسته به اکوسیستم مایکروسافت را با کمبود مواجه کند. در اصل دنیای فناوری از منظر تولید قطعه آنقدر به کره جنوبی وابسته شده که برای همه بهتر است هیچ تیری از مرز کره جنوبی و شمالی عبور نکند.

• چندی است که شرکتی مثل اپل، در حال متعادل کردن زنجیره تولید خود و سپردن سفارشات به شرکت های تامین کننده چینی است. به احتمال زیاد چینی ها از فرصت های ناشی از تهدیدهای کره شمالی، به خوبی استفاده خواهند کرد و بخشی از تولیدات را به داخل مرزهای خود می آورند، ولی سایر تولیدات، همچنان به شدت وابسته به کره جنوبی خواهند ماند و کسی چه می داند، شاید روزی...!!!


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 107
بازدید کل : 10939
تعداد مطالب : 30
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


 
 
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است |طراحی : پیچک
 
فال حافظقالب وبلاگقالب وبلاگگالری عکسفاگالری عکس آلامتو